Gershwin Suite / Schubert Frames | TAC Catarroja

23 de setembre de 2021

Gershwin Suite / Schubert Frames

Gershwin Suite / Schubert Frames

Una producció de MM Contemporary Dance Company

Coreografies de Michele Merola i Enrico Morelli

PRIMERA PART / SCHUBERT FRAMES

Enrico Morelli va voler confiar el seu nou treball a l'extraordinària música de Franz Shubert: ningú més que el compositor vienés ha sabut interpretar els sentiments contrastants d'amor, tensió, melancolia, penediment, però també esperança. Un collage de peces famoses de Schubert compost fa dos segles, extretes d'obres mestres de vertadera bellesa, que encara hui sorprenen per la seua gran rellevància, són la banda sonora d'aquesta obra dedicada a les moltes ànimes de l'home contemporani, on l'amor és reemplaçat per la desil·lusió, on la separació dóna pas en compartir, on la passió cedeix a la por i viceversa, en un procés de reculada entre creixement i decreixement, revelant universos sencers i llaços secrets.

L'obra de Morelli no té pretensió ni ambició descriptiva, la seua coreografia és un relat abstracte de la soledat i les ànimes germanades, en una època com la nostra, que està cansada, pàl·lida, desencantada, turmentada per un malestar que penja en l'aire mateix, però que també amb ansietat, cerca sentit i esperança de felicitat. És una història en la qual ens enfoquem especialment en el moment del retorn, perquè la felicitat és on podem tornar, tal vegada canviats, despreocupats per l'accelerada velocitat aterridora del present i el futur que tal vegada tenim por d'explorar. El problema no és arribar, sinó tornar. Per a aprendre cada vegada a estimar de nou. Tindre el valor de reconéixer la nostra fragilitat i, per tant, la nostra generositat en la tendresa.

SEGONA PART / GERSHWIN SUITE

A partir de la millor música de Gershwin i inspirada en les pintures d'un altre gran artista estatunidenc del segle XX, Edward Hopper, Michele Merola ha creat Gershwin Suite, utilitzant com a banda sonora el treball més captivador de Gershwin, que inclou, entre altres, Summertime i Rhapsody in blue. El coreògraf tria la música de Gershwin en les seues diverses facetes, no sols les peces brillants més eufòriques, sinó també les més romàntiques i íntimes, les més sensuals i seductores.

Algunes escenes estan inspirades en la connexió entre la música de Gershwin i les pintures de Hopper, com Nova York Movie, Soir Bleu, Summer in the City, People in the Sun. Molts consideren a Hopper, gràcies al seu realisme, un artista capaç de representar de manera poètica i evocadora moments senzills de la vida. "Em va atraure - diu Merola - la capacitat del pintor per a construir ambients i matisos que revelen implicacions i secrets de la condició humana. Les escenes creen personatges i situacions que no estan predeterminats, sinó oberts a diferents finals i solucions". Inspirant-nos en aquests quadres, veiem duos i solos íntims, a més d'escenes grupals on brollen les ganes de viure i escapar de la vida quotidiana. L'escena adquireix l'aspecte d'un plató cinematogràfic, gràcies a una escenografia que canvia contínuament, i una coreografia que toca moltes claus, gràcies a la versatilitat del coreògraf.



Durada
85min.

Preus

Pati de butaques 20€
Amfiteatre 15€
Amfiteatre alt 5€
+Despeses de gestió 1€ online

Al comprar les entrades online el preu que apareixerà serà el preu final, incloses les despeses de gestió i aplicat el descompte de la promoció vigent en el moment per a cada funció. Comprove totes les seues dades abans de finalitzar la compra, doncs no podrem fer canvis ni devolucions una vegada realitzada la mateixa.

Descomptes

DESCOMPTES GENERALS:
25% dte. Menors de 14 anys i jubilats
20% dte. Estudiants
10% dte. Carnet Jove

GRUPS:
10% dte. Grups entre 11 i 20 persones
20% dte. Grups a partir de 20 persones

+info i reserves de grups: 96 353 61 13.

Aquests descomptes no són acumulables ni aplicables junt amb d'altres promocions. Els mateixos s'apliquen sense tenir en compte la comissió de gestió per entrada en la venda online. Els descomptes aplicats en la compra online hauran d'acreditar-se a l'entrada al recinte.